Monday 14 March 2011

Kokosmakroner og sorbetlakk med rødt.

Etter å ha laget Elvis cupcakes hadde jeg igjen tre eggehviter. Og hva er ikke bedre å bruke eggehviter til enn å lage marengs med kokos?
For å piffe de litt ekstra opp farget jeg de rosa, grønn og blå med Wilton konditorfarge. Jeg har tenkt til å lage et eget innlegg for Wilton fargene.
Her er oppskriften jeg brukte på kokosmakroner:

Kokosmakroner, ca 40 stk:
100 g skålede mandler
30 g kokosmasse
150 g melis
80 g sukker
3 eggehviter ( 100 g)
ca 50 g kokosmasse til dekor
Kjør skålede mandler , kokos og melis til fint ”mel” i en foodprocessor og sikt.
Pisk eggehviter og sukker til stiv marengs.
Vend mandelblandingen inn i marengsen med en slikkepott.
Bruk en sprøytepose og sprøyt pletter som er 4 cm i diameter på en bakepapirkledt stekeplate. Dryss kokos over før steking.
Varm stekeovnen til 170 oC.
La makronene stå på kjøkkenbenken og ”tørke” i 20 min før de stekes på miderste rille i 15-20 min.
Avkjøl makronene før de tas av bakepapiret.
De skal være myke inni og sprøe utenpå.
Blir de for sprø, legg dem i kjøleskapet natten over.

Del blandingen i boller ut i fra hvor mange farger du vil ha.
Legg på brett
Og Voi à!

Fargen er mye sterkere på innsiden enn utsiden.
Neglelakken er Guy meets Gal-Veston, en av sorbetlakkene til OPI, med rød manikyr tipp. En veldig fin kombinasjon!


 

No comments:

Post a Comment

I'm grateful and happy for each of your comments! And I read and usually answer them all.