Sunday 12 June 2011

Half Moon Nails

I dag prøvde jeg noe jeg ikke har prøvd før, halvmåne nelger. Dette er kjent fra den klassiske 50-tallsstilen og blir brukt mye brukt av bl. a Ditta Von Tesse.
Neglene blir seende lenger og mer elengate ut med denne formen. De klassiske fargene er mørkerød og mørkeblå så jeg prøvde begge deler

Today I made something I've never tried befor, halfmoon nails. This design comes from the classic 50ts look and is known to be worn by Ditta Von Tesse.
It makes the nails look longer and more elegante. The classic colors to use is dark red and dark blue, so I tried both

Det er mange forskjellige måter å gjøre dette på. Det letteste er å legge teip eller manikyrteip der hvor månen skal gå. Jeg tok først på neglelakk over hele neglen og brukte en q-tip med neglelakkfjerner til å fjerne der halvmånen skulle gå, dette var ikke enkelt eller veldig effektivt...
Resultatet ble ikke perfekt, men jeg vil prøve dette med teip istedet, like effekten veldig godt

There are several ways to do this and the easiest is to use manicure- or regular teip and put it where the moon shall go. I did not do this. First i put lacquer over the whole nail and then used a Q-tip with naillacquer remover to make the halfmoon, this was not easiy or effectiv at all...
The result was not perfekt, but i liked the effect and I'll try to make it with another method.

Essie - Midnight cami

MAC - Obey me
 Selv likte jeg den mørke blå best.
Personally I liked the dark blue best

                                                                  #Hvilken farge likte du best og har du prøvd dette før?
                                                                 #What color did you like best and have you tried this before?

3 comments:

  1. Jeg liker denne stilen veldig godt. Spesielt med rødt :D Jeg har aldri prøvd det men har lyst til å prøve det en gang :)

    ReplyDelete
  2. Sikkert lettere med tape først- da slipper en også at det sitter farge under neglebåndet uansett hvor mye en renser.

    ReplyDelete
  3. I just tried the half moon for the first time a couple days ago! I used the tape method but I think your technique ended up working pretty well too, I would never have guessed you used polish remover to make it. I love the look of the half moon over natural nail!

    ReplyDelete

I'm grateful and happy for each of your comments! And I read and usually answer them all.