Monday 11 April 2011

NFU Oh # 56

Dagens negl er fra nfu oh. Det er grønn flak som glimter å blått og masse forskjellige grønntoner.

 Den er så tynn at den egentli fungerer ganske dårlig. Jeg brukte 4 lag, og man kunne fortsatt se neglkanten tydelig igjennom. Jeg har aldri prøvd den over en hvit eller annen grønnfarge, men tror nok det blir det neste jeg prøver med denne

med blitz

Uten blitz

Fargen er nydelig. Den ser ut som en ekte grønn smaragd på neglen, og passer fint til våren. Konsistens er ganske tynn, og vanskelig å jobbe med. Dessuten er tørketiden elendig. Jeg tror det tok over en time før den var helt tørr. Men holdbarheten er super, jeg har før brukt den i en uke, uten noe slitasje i det hele tatt nesten. Og det er også noe litt negativt, siden det er så god holdbarheten er den vanskelig å fjerne. Gnikka og gnudde på neglene lenge før den gikk helt bort. Og da var det fortsatt fylt med grønne glitter flak.
For noen passer jo dette, men jeg liker å byte farge ofte så blir litt vanskelig.
Karakter: 6/10 (konsistensen og tørketiden trekker ned)

Jeg la over en linje med Depend grønn for å skjule neglkanten og forandre effekten litt. Ikke at det egentlig trengs siden lakken i seg selv er unik!

1 comment:

  1. Dette er en av verdens aller fineste lakker, men den duger nesten bare til layering. Forsøk den over mørk grønn, mørk blå (magisk!) eller svart. (Jeg liker den aller best over OPI Dating a Royal.)

    ReplyDelete

I'm grateful and happy for each of your comments! And I read and usually answer them all.